marți, 29 ianuarie 2013

Un om absolut nou

Este absolut cert că toţi oamenii sunt vrăjmaşi ai lui Dumnezeu, condamnaţi la moarte veşnică, din cauza păcatului care a intrat în lume prin Adam, întrucât plata păcatului este moartea veşnică. "... printr-un singur om a intrat păcatul în lume, şi prin păcat a intrat moartea, şi astfel moartea a trecut asupra tuturor oamenilor, din pricină că toţi au păcătuit...", pentru că "eram vrăjmaşi". Romani 5,12.10. Aşadar, toţi oamenii sunt sortiţi pierii încă de la naştere. În situaţia aceasta fără ieşire, Dumnezeu a venit în ajutorul nostru dezvăluind şi mai mult taina ascunsă din veşnicii, şi anume Hristos în voi, nădejdea slavei! Omul ar fi fost absolut neputincios să se salveze, fiindcă n-ar fi putut scăpa niciodată de natura spirituală veche ce-l ţine în stăpânire cruntă.

Pentru a sări în ajutorul omului, Dumnezeu a trebuit să vină cu o noutate absolută, în sensul că trebuia să distrugă şi să înlăture vrăjmăşia din om, adică vechea natură spirituală, eul lui Satana, şi să pună în locul ei natura Lui divină. Distrugerea vrăjmăşiei este posibilă numai prin această taină sau noutate unică divină! Este o noutate absolută deoarece, cu excepţia Fiului lui Dumnezeu, nici o altă fiinţă cerească nu posedă aşa ceva! Cu excepţia lui Hristos şi a celor răscumpăraţi, adică a oamenilor, în nici o altă fiinţă cerească nu se găsesc împletite sau unite două naturi, natura divină şi natura creată, în cazul nostru cea omenească! Tocmai în aceasta consta taina lui Dumnezeu. Este de altfel şi singura modalitate prin care se făcea posibilă întruparea Mântuitorului, fără ca El să renunţe la natura Lui divină.

Această natură divină este aceea pe care Hristos a avut-o în trupul omenesc, când s-a golit de Sine şi a renunţat la puterea Sa creatoare, la atotputernicia, atotştiinţa şi omniprezenţa Sa! Acestea sunt atribute care aparţin doar lui Dumnezeu şi sunt neîmprumutabile. La aceste atribute a renunţat Hristos când a venit pe pământ! De ce? Deoarece El trebuia să trăiască exact aşa cum trăiesc oamenii, care nu deţin atributele respective. Hristos trebuia să arate că poate trăi în natura omenească, întocmai cum trăieşte omul, cu toate limitele lui, dar fără să păcătuiască, arătând în felul acesta că Legea lui Dumnezeu poate fi ascultată de orice om venit în lume, prin credinţa în Dumnezeu.

     "Când a fost trezit pentru a întâmpina furtuna, Isus era perfect liniştit. Nu era nici urmă de teamă în cuvânt sau privire, pentru că în inima Lui nu era teamă. Dar El nu era liniştit pentru că puterea Sa era nemărginită. Nu ca un >Domn al cerului şi al pământului< stătea El aşa liniştit. El renunţase la puterea aceea, pentru că zice: >De la Mine însumi nu pot face nimic< (Ioan 5,30). El se încredea în puterea Tatălui. Isus se sprijinea pe credinţă - credinţă în iubirea şi purtarea de grijă a lui Dumnezeu - şi puterea acelui cuvânt care a liniştit furtuna era puterea lui Dumnezeu." Hristos Lumina Lumii, cap. Taci, fii liniştită, par. 14.

Trebuie să specific că natura divină a lui Isus, pe care şi-a păstrat-o la întrupare, nu este mai slabă sau mai mică decât natura divină caracterizată prin cele trei atribute divine. El a renunţat la ele în sensul că le-a pus la dispoziţia Tatălui, putând oricând să se folosească de ele, dacă dorea. Însă aceasta ar fi dus la stricarea planului mântuirii, aşa cum ar fi dorit Satana. Ne aducem aminte când gurile rele strigau la Mântuitorul răstignit să se coboare de pe cruce şi să se salveze, sau când diavolul i-a cerut să facă o minune, de a preface pietrele în pâini. Ne putem aduce aminte şi de Iuda care, prin faptul că a condus la prinderea lui Isus, se aştepta ca El să facă o minune şi să scape. Însă Hristos trebuia să fie caracterizat de principiul: "Nu pot face nimic de la Mine însumi".

     "Una dintre clauzele legământului dintre Tatăl şi Fiul în privinţa întrupării, a fost >nu pot face nimic de la Mine însumi< Ioan 5,30. Dacă Hristos ar fi fost înşelat prin ispitele diavolului şi şi-ar fi exercitat puterea supranaturală pentru a ieşi din dificultate, El ar fi rupt legământul făcut cu Tatăl, de a fi un reprezentant al omenirii.
     A fost o misiune dificilă pentru Prinţul vieţii să aducă la îndeplinire planul făcut pentru salvarea omului, prin îmbrăcarca divinităţii Sale în omenesc. El primise slavă în curţile cereşti şi era familiarizat cu puterea absolută. Era tot atât de dificil pentru El să păstreze nivelul naturii omeneşti cum este dificil pentru oameni să se ridice deasupra nivelului scăzut al naturii lor decăzute şi să fie părtaşi ai naturii divine. Hristos a fost supus la încercările cele mai grele, având nevoie de tăria tuturor facultăţilor Sale, pentru a rezista înclinaţiei de a-şi folosi puterea în timpul primejdiei, pentru a se salva singur şi a triumfa asupra puterilor prinţului întunericului. Satana a demonstrat că el cunoaşte punctele slabe ale inimii omeneşti şi şi-a folosit toată puterea pentru a profita de slăbiciunea naturii omeneşti pe care Hristos a luat-o asupra Sa, cu scopul de a birui ispitele în locul omului." The Review and Herald, 1 aprilie 1875.

Hristos ne oferă această natură divină, chiar viaţa Sa, fiindcă este singura posibilitate de mântuire a omului. Hristos, prin întruparea Sa, a fost un om nou, o făptură absolut nouă şi unică, în care se întâlneau două naturi, cea divină şi cea omenească. Numai prin această îmbinare tainică se putea alunga păcatul din trupul omenesc. De altfel Scriptura este cât se poate de clară în această privinţă: "Căci El este pacea noastră, care din doi a făcut unul, şi a surpat zidul de la mijloc care-i despărţea, şi, în trupul Lui, a înlăturat vrăjmăşia dintre ei, legea poruncilor, în orânduirile ei, ca să facă pe cei doi să fie în El însuşi un singur om nou, făcând astfel pace; şi a împăcat pe cei doi cu Dumnezeu într-un singur trup, prin cruce, prin care a nimicit vrăjmăşia." Efeseni 2,14-16.

Din doi a făcut unul prin întruparea Sa. Cei doi sunt Dumnezeu şi omul. Zidul de la mijloc care-i despărţea este vrăjmăşia sau păcatul stăpânitor, sau altfel spus, natura veche spirituală. În trupul Lui a înlăturat vrăjmăşia, prin cruce. La întrupare a primit, prin moştenire, un corp uman pe care-l primesc toţi oamenii, cu toate înclinaţiile naturale spre păcat, cu slăbiciunile şi dorinţele lui naturale, degenerat din cauza celor patru mii de ani de păcat, care trecuseră până la naşterea Mântuitorului, dar mai puţin vrăjmăşia. Despre natura omenească a lui Isus voi vorbi într-o altă postare.

Aşa că în El, în Isus Hristos, s-au întâlnit Dumnezeu şi omul, reprezentaţi prin natura divină şi natura omenească, rezultatul incredibil fiind un om nou, absolut nou, ceva ce Adam şi Eva nu au fost la momentul creării lor!!! Această noutate absolută era singura rezolvare şi posibilitate pentru nimicirea vrăjmăşiei, întrucât în trupul Său, pe cruce, spune textul, El a nimicit vrăjmăşia!! Aş dori să se reţină acest aspect cât se poate de important.

În baza acestei realităţi extraordinare, Dumnezeu poate salva omul făcându-l părtaş de această natură divină. Posibilitatea biruinţei depline asupra păcatului rezidă numai în această unire tainică între natura divină, pe care omul o primeşte în dar de la Dumnezeu, şi natura lui omenească. Fără această taină, nici măcar Hristos n-ar fi putut face ceva pentru mântuirea neamului omenesc. "Hristos n-ar fi putut face nimic în timpul slujirii Sale pământeşti pentru salvarea omului căzut dacă natura divină n-ar fi fost unită cu natura omenească. Capacitatea limitată a omului nu poate defini această taină extraordinară - contopirea celor două naturi, cea divină şi cea omenească. Nu poate fi explicată niciodată. Omul trebuie să rămână mut de uimire. Şi totuşi, omul este privilegiat să fie părtaş de natură divină, şi-n acest fel poate pătrunde, într-o anumită măsură, în această taină". Letter 5, 1889.

De aceea, religia adevărată, singura religie adevărată, este religia lui Hristos pentru că ea cuprinde această taină prin care scăpăm de păcatul stăpânitor. Religia lui Hristos este un mod de viaţă, viaţa pe care Mântuitorul a trăit-o pe pământ ca un biruitor deplin asupra păcatului. Prin intermediul ei scăpăm de păcat, fiind făcuţi părtaşi de natură divină. "În religia lui Hristos există o influenţă regeneratoare, care transformă întreaga fiinţă, ridicându-l pe om deasupra oricărui viciu înjositor şi înălţându-i gândurile şi dorinţele spre Dumnezeu şi spre cer. În legătură cu Cel Infinit, omul este făcut părtaş la natura divină. Asupra lui, săgeţile celui rău nu au efect, pentru că este îmbrăcat cu platoşa neprihănirii lui Hristos." Sfaturi pentru părinţi, educatori şi elevi, cap. Obiectivul primordial al educaţiei, subcap. Şcoala lui Hristos, par. 5.

Religia lui Hristos, cuprinde taina despre care am vorbit, şi este menită să transforme întreaga fiinţă, întreaga natură omenească. De aceea, orice altceva în afara religiei lui Hristos, nu poate salva pe nimeni, fiindcă vrăjmăşia care-l stăpâneşte pe om nu poate fi nimicită pe nici o altă cale decât prin unirea naturii divine cu natura omenească. Aici este biruinţa, aici este taina lui Dumnezeu şi totodată cheia care rezolvă problema păcatului! În tot ceea ce am scris este religia lui Hristos, darul descoperit al lui Dumnezeu pentru toţi cei ce voiesc să creadă şi să cerceteze.

2 comentarii:

  1. Vinovati ? sub condamnare ?
    2 Corinteni 5:14. “Căci dragostea
    lui Hristos ne strânge; fiindcă socotim că, dacă Unul singur a murit
    pentru toţi, toţi deci au murit”

    In ce stare se gaseste omul din punct de vedere spiritual? Nu cumva aceastra stare e numita moarte spiritua ? Daca e asa inseamna ca vorbim despre vinovatia mortului.
    Daca pacatul lui Adam a afectat intreaga familie omeneasca cu atat mai mult viata si moartea Domnului nostru a adus o hotarare de iertare care da viata sau asta e prea mult.
    mai mult un scriitor crestin spunea ;oriunde este păcat şi blestem, acolo este Hristos purtându-l:
    (vesti_bune_galateni)

    “El este jertfa de ispăşire pentru păcatele noastre; si nu
    numai pentru ale noastre, ci pentru ale întregii lumi”.
    Sa nu mai injosim pe HRISTOS spunand ca Adam a adus o hotarare de condamnare pentru toti iar Hristos a facut si El ce putea. Hristos a adus si el o hotarare de iertare pentru toti oameni dar dupa cum in vechiul Israel dupa sase ani sclavi erau eliberati tot asa si acum hotararea de eliberare exista dar sclavul are dreptul sa aleaga sa ramana in sclavie.
    “Dumnezeu era în Hristos, împăcând lumea cu Sine, neţinându-le în
    socoteală păcatele lor Cu alte
    cuvinte, din partea lui Dumnezeu nu a existat nici o reţinere pentru
    restaurarea unitaţii şi a armoniei edenice. Cu toate acestea, singura
    barieră avea să fie din partea omului, dacă refuză să accepte ceea ce
    Domnul Hristos a facut pentru el. ”.
    Neamul omenesc nu a fost afectat doar de
    păcatul lui Adam, ci şi de viaţa şi moartea Domnului Hristos. Aceiaşi
    “toţi oamenii”, care au fost blestemaţi prin păcatul lui Adam, au fost
    eliberaţi de condamnare, prin neprihănirea Domnului Hristos. Ca să
    exprimăm în mod simplu această idee, ceea ce a făcut Adam neamului
    omenesc, a desfăcut Domnul Hristos, pentru acelaşi neam omenesc.

    Cu privire la această idee, există câteva declaraţii semnificative
    ale Spiritului Profeţiei. “El a redat întregului neam omenesc favoarea lui
    Dumnezeu” (1 SM 343). “Neamul căzut a fost ridicat din prăpastia
    ruinei în care îl împinsese păcatul, şi adus din nou în legătură cu
    Dumnezeul cel infinit” (ST 745). “Deşi pământul era înstrăinat de cer şi
    împiedicat să aibă legatură cu el, Domnul Isus l-a unit din nou cu universul
    slavei” (ST, 24 noiembrie 1887). “Domnul Hristos Şi-a întins mâna divină,
    îmbrăţişând neamul omenesc” (RH, 11 iunie 1889)
    Toţi oamenii au fost readuşi în relaţie cu Dumnezeu. În mod
    clar, noi nu ne naştem despărţiţi de Dumnezeu, asa cum afirmă cei care
    cred că suntem născuţi condamnaţi şi pierduţi. Datorită păcatului lui
    Adam, noi suferim multe dintre blestemele păcatului, unul dintre acestea
    este natura căzută, dar natura căzută, în sine, nu înseamnă desparţirea,
    condamnarea sau pierzarea. Deşi aceste declaraţii inspirate nu spun că
    noi ne naştem într-o stare neprihănită sau sfântă, nici nu spun că începem
    viaţa într-o relaţie specială cu Dumnezeu. Dar, cel puţin, înseamnă că,
    la naştere, nu suntem condamnaţi din cauza păcatului lui Adam sau din
    cauza moştenirii noastre păcătoase. Condamnarea colectivă din cauza
    lui Adam este anulată printr-o achitare colectivă datorată Domnului
    Hristos.

    RăspundețiȘtergere
  2. Continuare
    “Îndată ce a existat păcatul, a existat si un Mântuitor... Îndată
    ce Adam a păcătuit, Fiul lui Dumnezeu S-a prezentat pe Sine ca garanţie
    pentru neamul omenesc, cu tot atât de multă eficienţă în anularea
    blestemului pronunţat asupra vinovăţiei, ca şi atunci când a murit pe
    crucea de pe Calvar” (1 BC 1064). Din nou, întelegem că încă înainte
    de pocăinţă a existat un Mântuitor, ceea ce înseamnă că noi nu avem
    nici o contribuţie în privinţa mântuirii şi a vieţii veşnice. Domnul Isus a
    făcut un pas înainte în locul neamului omenesc. Îndată ce a existat
    păcatul (condamnarea tuturor oamenilor), a existat un Mântuitor (dreptul
    la viaţă pentru toţi oamenii). Aceasta înseamnă că fiecare copil are deja
    la naştere un Mântuitor care a rezolvat problema vinovăţiei şi a
    condamnării lui Adam, astfel încât să nu vină pe lume purtând acea
    condamnare.(aducetiva aminte de cuvintele Mantuitorului ; Lăsaţi copilaşii să vină la mine şi nu îi opriţi; fiindcă a unora ca ei este împărăţia cerului.
    Adam nu a fost lăsat, nici măcar o secundă, să sufere
    singur condamnarea şi pedeapsa pentru păcat. În momentul păcatului
    lui Adam, Domnul Hristos era deja pregătit să salveze neamul omenesc
    de la nimicire.

    Dar, dacă este adevărat că toţi sunt condamnaţi prin Adam, cu
    mult mai adevărat şi mai important este faptul că toţi suntem eliberaţi,
    prin Domnul Hristos. Dacă prima parte este adevărată, atunci adevărul
    glorios aflat în partea a doua este tot atât de adevărat. Aşa cum Adam
    a adus condamnarea asupra tuturor oamenilor, Domnul Isus a adus
    eliberarea pentru toţi oamenii, ambele în afara implicării sau a alegerii
    personale şi ambele în acelaşi moment, în timp. Tuturor fiinţelor omeneşti
    le-a fost dată o a doua şansă, pentru a lua o decizie personală cu privire
    la mântuirea personală.
    Este imposibil
    să vorbim despre un timp în istoria păcatului de pe această planetă,
    când ispăşirea nu a anihilat condamnarea păcatului. Teologia care separă
    condamnarea colectivă de achitarea colectivă, în două unitaţi izolate,
    analizând mai întâi prima parte şi apoi pe cea de a doua, este o teologie
    falsă. Intrarea Domnului Hristos în grădina Eden a schimbat pentru
    totdeauna, pentru toţi oamenii, vinovăţia şi condamnarea pe care Adam
    le-a transmis neamului omenesc.
    Realitatea practică a acestei dezbateri este că, deşi ne naştem
    într-o lume căzută şi avem o natură căzută, nu ne naştem ca păcătosi
    pierduţi. Noi devenim nişte păcătoşi pierduţi abia mai târziu, printr-o
    alegere deliberată de a păcătui, atunci când cunoaştem deosebirea dintre
    bine şi rău. E. J. Waggoner a rezumat foarte bine această idee în
    cuvintele următoare: “Oamenii nu se nasc în lume, aflându-se în mod
    direct sub condamnarea legii, deoarece în primii ani ai copilăriei, nu au
    nici o cunoaştere a binelui şi a răului şi sunt incapabili de a înfăptui şi
    una şi cealaltă, dar ei se nasc cu tendinţe păcătoase, moştenind păcatele
    strămoşilor lor” (ST, 21 ianuarie 1889).
    Caracterul este cel care decide
    condamnarea sau mântuirea noastră, nu natura moştenită. Dacă vom fi
    mântuiţi, vom lua caracterul cu noi, în cer, exact aşa cum s-a format pe
    pământ, dar natura noastră va fi total recreată. În predicarea Evangheliei,
    atenţia trebuie să se concentreze întotdeauna asupra formării
    caracterului, care este rezultatul a nenumărate alegeri personale. Păcatul
    şi mântuirea se referă întotdeauna la caracter, nu la natura pe care o
    moştenim.
    Citatele sunt din articolul Sunt toþi oamenii condamnaþi la naºtere?
    de Dennis Priebe

    RăspundețiȘtergere