marți, 26 martie 2013

Îngerul Gabriel

Onoarea la care îi ridică Dumnezeu pe toţi cei mântuiţi întrece orice închipuire. Calitatea de dumnezei obţinută prin lucrarea lui Hristos în sanctuarul ceresc, cu aportul desăvârşit al Duhului Sfânt, face din cei răscumpăraţi nişte fiinţe speciale. Trebuie să spun că nimeni dintre ei nu caută o poziţie specială în ceruri şi nici să fie speciali. Speciali îi face Hristos datorită şi prin jertfa Sa desăvârşită prin care i-a răscumpărat. Calificarea lor în cer este practic o continuare a calificării începută aici pe pământ, care începe o dată cu experienţa naşterii din nou.

A fi dumnezei înseamnă, printre altele, a fi împăraţi şi preoţi după rânduiala lui Melhisedec. De asemenea, această calitate, o mare onoare din partea lui Dumnezeu arătată tuturor celor ce au naşterea din nou, implică şi o trăire pe măsura tuturor mijloacelor harului divin puse la dispoziţie de Mântuitorul. Nu trebuie să uităm niciodată că desăvârşirea morală şi spirituală se capătă aici pe pământ, nu în cer. Trebuie foarte bine întipărit în minte acest lucru, Evanghelia trăită fiind soluţia pentru o astfel de viaţă curată. Toţi cei care la ora actuală se află în cer şi au calitatea de împăraţi şi preoţi sunt doar oameni mântuiţi. Pe deasupra, această calitate nu o pot obţine decât oamenii întrucât una dintre condiţiile sau calificările de bază pentru a putea fi Melhisedec, este aceea de a fi născut pe acest pământ, de a fi cuprins de slăbiciune şi de a gusta suferinţa, din cauza păcatului, nu pentru că aşa doreşte Dumnezeu. Vezi toate calificările în Evrei 5.

Mai ştim la modul cel mai sigur că sunt oameni, întrucât cuvântul inspiraţiei ne dezvăluie adevărul că locurile rămase vacante sau goale, după părăsirea acestora de către Lucifer şi îngerii săi, trebuiau ocupate de oamenii mântuiţi. De aceea, nu avem cum să greşim deloc când susţinem cu Scriptura că Melhisedec este un om mântuit, chiar Enoh, care ocupă unul din locurile rămase libere în cer. De fapt, Melhisedec este numele cel nou al lui Enoh. "Dumnezeu l-a creat pe om pentru propria slavă, aşa încât după probă şi încercare familia omenească să poată deveni una cu familia cerească. A fost planul lui Dumnezeu să repopuleze cerul cu familia omenească, dacă ea s-ar fi dovedit ascultătoare faţă de fiecare cuvânt al Lui." Letter 91, 1900. "Cerul va triumfa, pentru că locurile rămase goale în ceruri, prin căderea lui Satana şi a îngerilor lui, vor fi ocupate de cei răscumpăraţi de Domnul." The Faith I Live By, pag. 114.

De fapt, chiar Satana recunoaşte că locurile părăsite de ei în ceruri vor fi ocupate de cei mântuiţi. "Satana aduce înaintea lui Dumnezeu acuzaţiile sale împotriva lor, declarând că datorită păcatelor lor au pierdut protecţia divină, pretinzând dreptul de a-i nimici ca pe nişte călcători ai Legii. Cu privire la ei, el declară că este numai drept ca şi ei, asemenea lui, să fie excluşi de la harul lui Dumnezeu. >Sunt aceştia<, spune el, >poporul care urmează să-mi ia locul în ceruri şi locul îngerilor care mi s-au alăturat?<" Mărturii, vol. 5, cap. Iosua şi Îngerul, par. 15.

Aşa stând lucrurile, să vedem cine este îngerul Gabriel. El apare întâiaşi dată în Scripturi în cartea profetului Daniel. Până la această carte nu apare şi nu se vorbeşte nicăieri despre el. Un prim amănunt de mare importanţă este tocmai faptul că apare în cartea lui Daniel. Aceasta este o carte profetică, Daniel fiind instruit în profeţie de acest Gabriel, special trimis de Dumnezeu pentru a face cunoscut lui Daniel istoria viitorului cu privire la biserica lui Dumnezeu. Fiind o carte profetică, atunci putem înţelege în mod clar că, fiind trimis de Dumnezeu, menirea lui Gabriel a fost aceea de a da profeţiile şi de a le face cunoscute, prin simboluri şi explicarea acestora, lui Daniel. Cu alte cuvinte, Gabriel este îngerul prin care Dumnezeu a dat profeţiile lui Daniel şi, la fel de adevărat, lui Ioan cel iubit.

Este un fapt dovedit tocmai prin aceea că el este cel care anunţă viitorul bisericii lui Dumnezeu, prin simboluri diverse, în cartea lui Daniel, apoi el este cel care anunţă împlinirea profeţiei referitoare la Unsul ce avea să se nască exact aşa cum îi arătase în viziune şi îi explicase profetului Daniel, dacă ne amintim de cele şaptezeci de săptămâni profetice referitoare la naţiunea iudaică, şi tot el este cel care completează profeţiile din cartea lui Daniel, dând viziuni multiple lui Ioan pe insula Patmos, pentru a întregi tabloul istoriei bisericii, mai ales de la apostoli până la a doua venire a Mântuitorului. Deci, îngerul Gabriel este îngerul profeţiilor care vizează biserica lui Dumnezeu.

     "Şi am auzit un glas de om în mijlocul râului Ulai, care a strigat şi a zis: >Gabriele, tâlcuieşte-i vedenia aceasta<." Daniel 8,16. "Pe când vorbeam eu încă în rugăciunea mea, a venit repede în zbor iute, omul Gabriel, pe care-l văzusem mai înainte într-o vedenie, şi m-a atins în clipa când se aducea jertfa de seară. El m-a învăţat, a stat de vorbă cu mine, şi mi-a zis: >Daniele, am venit acum să-ţi luminez mintea<." Daniel 9,21.22. "Atunci un înger al Domnului s-a arătat lui Zaharia, şi a stat în picioare la dreapta altarului pentru tămâiere... Eu sunt Gabriel, care stau înaintea lui Dumnezeu; am fost trimis să-ţi vorbesc, şi să-ţi aduc această veste bună." Luca 1,11.19. "Descoperirea lui Isus Hristos, pe care i-a dat-o Dumnezeu, ca să arate robilor Săi lucrurile care au să se întâmple în curând. Şi le-a făcut-o cunoscut, trimiţând prin îngerul Său la robul Său Ioan... Apoi mi-a zis: >Acestea sunt adevăratele cuvinte ale lui Dumnezeu!< Şi m-am aruncat la picioarele lui ca să mă închin lui. Dar el mi-a zis: >Fereşte-te să faci una ca aceasta! Eu sunt un împreună slujitor cu tine şi cu fraţii tăi, care păstrează mărturia lui Isus. Lui Dumnezeu închină-te! (Căci mărturia lui Isus este duhul prorociei.)<." Apocalipsa 1,1; 19,9.10.

Acum va trebui să aflăm, pe baza textelor de mai sus, dacă îngerul Gabriel este înger creat, ca toţi îngerii, sau un om răscumpărat. Textul cheie este cel din Apocalipsa în care Gabriel îl opreşte pe Ioan să i se închine, spunând: "Fereşte-te să faci una ca aceasta! Eu sunt un împreună slujitor cu tine şi cu fraţii tăi, care păstrează mărturia lui Isus. Lui Dumnezeu închină-te!" Unii vor spune că este doar un înger, întrucât nici îngerii, fiind făpturi create de Dumnezeu, nu cer închinare, iar acest lucru este perfect adevărat. Însă există o nuanţă anumită în exprimarea lui Gabriel, prin care descoperă clar că este un om răscumpărat şi înălţat la cer. El îi transmite lui Ioan că este împreună slujitor cu el şi cu fraţii lui de pe pământ, care păstrează mărturia lui Isus. În mod explicit, deşi indirect, Gabriel spune că este un frate al lui Ioan!!!

Se înţelege, nu frate de corp, ci frate în suferinţă, frate prin natura sa născută şi nu creată în mod direct de Dumnezeu! A fi împreună slujitor cu cineva şi cu fraţii lui înseamnă a simţi cu el, a-l înţelege perfect din perspectiva lui de om, ceea ce înseamnă că Gabriel cunoştea din proprie experienţă ce înseamnă tumultul lumii, păcatul, suferinţa, ispita, etc. Nu poţi fi niciodată frate cu cineva dacă nu eşti exact ca acel cineva. Într-un anume sens putem spune că suntem fraţi cu îngerii, adică prin creaţie, dar nu putem spune că suntem fraţi cu ei pe deplin întrucât ei nu au cunoscut niciodată ce înseamnă să fii ispitit, să cazi în mocirla păcatului, să suferi, să te doară, să fii descurajat şi persecutat, într-un cuvânt să suferi de dragul lui Hristos şi pentru Hristos în lumea păcatului!!! De asemenea, ei nu ştiu ce înseamnă să fii născut pe pământ şi nici născut din Dumnezeu!! De aceea, trebuia trimis Gabriel care întrunea toate aceste cerinţe.

Având în vedere acest adevăr minunat, putem spune cu siguranţă că îngerul trimis lui Daniel, lui Zaharia şi lui Ioan cel iubit, trebuie să fi fost om, să fi cunoscut suferinţa, ispita, păcatul şi chiar moartea!!! Ceea ce înseamnă că Dumnezeu a trimis un sol ceresc pe pământ care cândva a împărtăşit soarta muritorilor şi care putea să-i înţeleagă cel mai bine din absolut toate punctele de vedere!! Acest înger, Gabriel, este exact acel înger care împreună cu un alt înger-om răscumpărat l-au slujit pe Hristos toată viaţa Sa pământeană!!! Despre asta vom vorbi în altă postare când se vor aşeza lucrurile cu privire la Gabriel. Că acesta este adevărul, reiese din declaraţia următoare: "Îngerii care făcuseră voia lui Hristos în ceruri erau nerăbdători să-i aducă mângâiere; însă era peste puterea lor de a-i alina durerea. Ei nu simţiseră niciodată păcatele unei lumi ruinate şi priveau cu uimire obiectul adorării lor, supus unui chin peste putinţă de exprimat. Deşi ucenicii nu au simţit împreună cu Domnul lor în ceasul încercării luptei Sale, întregul cer era plin de simpatie şi aştepta urmarea cu interes şi durere." Adevărul despre îngeri, cap. Lucrarea îngerilor de la patimile lui Hristos până la moartea Sa, subcap. Îngerii în Ghetsimani, par. 5.

Paragraful arată clar că îngerii care nu au cunoscut niciodată durerea, nu aveau cum să aducă alinare Suferindului în Ghetsimani, ceea ce înseamnă că îngerul Gabriel nu poate face parte din această categorie de îngeri, din moment ce el este împreună slujitor cu un om, cu un pământean îndurerat la vederea păcatului, supus slăbiciunilor şi ulterior chiar morţii!!! Gabriel era împreună slujitor cu Ioan şi cu fraţii lui, cu ceilalţi ucenici ai lui Hristos, fiindcă se putea identifica pe deplin, în absolut toate privinţele, cu Ioan. Şi asta pentru că şi el, Gabriel, la rândul lui, fusese om care a avut nevoie de răscumpărare! Identificarea este deplină sau deloc! Îngerii nu se pot identifica pe deplin cu oamenii, din simplul motiv că nu pot cunoaşte durerea pricinuită de păcat!!!

Aşadar, Dumnezeu a găsit de cuviinţă să trimită lui Daniel şi lui Ioan, ca şi lui Zaharia şi mai ales lui Hristos, după câte vom vedea, cel mai potrivit ajutor cu putinţă - un înger-om răscumpărat - care se putea identifica pe deplin cu ei, pe care-i putea înţelege întru totul şi care ştia din proprie experienţă ce înseamnă povara păcatului, a durerii şi a suferinţelor omeneşti!!! De aici putem trage concluzia, fără să greşim, că Gabriel are un loc sau deţine o poziţie de mare cinste în cer. De fapt, chiar Gabriel ne spune ce poziţie deţine: "Eu sunt Gabriel, care stau înaintea lui Dumnezeu; am fost trimis să-ţi vorbesc, şi să-ţi aduc această veste bună." Luca 1,19. Deci, el stă înaintea lui Dumnezeu, adică este cel mai aproape de Dumnezeu în slujirea sa. Poziţia sa este chiar lângă Hristos şi Tatăl!

     "La întrebarea lui Zaharia, îngerul a spus: >Eu sunt Gabriel, care stau înaintea lui Dumnezeu; am fost trimis să-ţi vorbesc şi să-ţi aduc această veste bună<. Cu cinci sute de ani mai înainte, Gabriel îi descoperise lui Daniel perioada profetică, ce ajungea până la venirea lui Hristos. Cunoaşterea faptului că această perioadă se apropia de sfârşit l-a făcut pe Zaharia să se roage pentru venirea lui Mesia. Acum, însuşi solul prin care fusese dată profeţia venise să anunţe împlinirea ei.
     Cuvintele spuse de înger - >Eu sunt Gabriel, care stau înaintea lui Dumnezeu< - arată că el are un loc de mare cinste în curţile cereşti. Când a venit cu înştiinţarea la Daniel, el i-a spus: >Nimeni nu mă ajută împotriva acestora, afară de voievodul vostru, Mihail< (Hristos) (Daniel 10,21). Vorbind despre Gabriel în Apocalipsa, Mântuitorul a spus: >Le-a făcut cunoscut, trimiţând prin îngerul Său la robul Său Ioan< (Apocalipsa 1,1). Iar îngerul i-a declarat lui Ioan: >Eu sunt împreună slujitor cu tine şi cu fraţii tăi prooroci< (Apocalipsa 22,9). Ce gând minunat - îngerul care este întâiul în slavă după Fiul lui Dumnezeu este cel ales să le descopere oamenilor păcătoşi planurile lui Dumnezeu." Hristos Lumina Lumii, cap. Glasul în pustie, par. 7, 8.

Gabriel este, aşa cum se arată în acest paragraf, întâiul în slavă după Hristos!!! Adică este cea mai înaltă poziţie din cer! După câte se poate constata, el a fost ales de Dumnezeu să descopere oamenilor păcătoşi planurile lui Dumnezeu pentru că numai cineva care a fost om putea înţelege bine pe păcătoşi, şi numai cineva care face parte din categoria dumnezeilor răscumpăraţi poate înţelege planurile lui Dumnezeu pentru oameni!!!

     "Îngerul Gabriel, următorul în rang după Fiul lui Dumnezeu, a fost acela care a venit la Daniel cu solia dumnezeiască. Tot Gabriel, îngerul Său, a fost trimis de Hristos să-i dezvăluie viitorul lui Ioan cel iubit; pentru aceia care citesc şi aud cuvintele profeţiei şi ţin lucrurile scrise în ea, e făgăduită o binecuvântare (Apocalipsa 1,3)." Hristos Lumina Lumii, cap. Împărăţia lui Dumnezeu este aproape, par. 6 de la sfârşit.

Acum nu mai încape nici o îndoială că îngerul Gabriel este următorul în rang după Hristos, el deţinând cea mai înaltă poziţie din cer după Hristos. Şi mai este un mic amănunt legat de Gabriel, şi anume că, fiind trimis la profeţi, la cei ce aveau duhul profeţiei, cum e cazul lui Daniel, Ioan, Hristos, înseamnă că şi el pe pământ trebuie să fi fost profet, având duhul profeţiei!!! Îngerii ştiu viitorul şi de aceea nu au nevoie de duhul proorociei, pe când oamenii, ca să poată înţelege evenimentele viitoare, au nevoie de duhul profeţiei! Îngerii nu făuresc soarta lumii noastre prin alegerile lor personale, ci oamenii făuresc destinul lumii. Îngerii au ca viitor veşnicia cu pacea, fericirea şi bucuria ei, fără să se aştepte la nefericire ca să poată avea nevoie de duhul profeţiei, aşa încât să se poată feri de cele ce urmează, pe când oamenii au nevoie de duhul profeţiei, şi aici mă refer strict la cei născuţi din nou, pentru a putea înţelege viitorul lumii şi mai ales viitorul final al bisericii lui Dumnezeu pe pământ. Duhul profeţiei se acordă doar oamenilor limitaţi, niciodată îngerilor.

Până acum am stabilit în mod precis faptul că îngerul Gabriel este om răscumpărat şi că deţine cea mai înaltă poziţie din cer, el fiind următorul în rang după Hristos. Urmează să continuăm cu alte amănunte care vor întregi tabloul corect despre persoana reală a lui Gabriel.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu