Apostolul Ioan este binecuvântat cu cea mai aleasă descoperire a istoriei bisericii şi a
acelor evenimente ale lumii care urmau să aibă legătură cu biserica, după alt
mare profet al lui Dumnezeu, Daniel. Era exilat pe insula Patmos .
Aici are loc cea mai amplă revelaţie din câte există în toată Scriptura.
Această revelaţie este mărturia lui Isus pentru toate generaţiile de oameni de
după înălţarea Sa şi până la venirea Sa pe norii cerului, ca dovadă că tot ce a
spus se va împlini la literă. Apostolului i se porunceşte să scrie tot ce urma
să-i fie descoperit într-o carte pe care să o trimită către cele şapte biserici
din Asia Mică, biserici întemeiate prin eforturile conjugate ale ucenicilor lui
Isus, şi mai ales ale apostolului Pavel. Asta înseamnă că tot ce este cuprins
în cartea Apocalipsei este o descoperire de care trebuia
să beneficieze toate cele şapte biserici din Asia Mică. De ce astfel? Pentru că
în aceste şapte biserici Dumnezeu a văzut diferitele faze sau etape ale
istoriei bisericii în lume, precum şi starea spirituală de care avea să fie
caracterizată aceasta în cadrul acestor faze, într-un timp ce avea să se
întindă pe durata a două mii de ani, chiar până la venirea Mântuitorului pe
norii cerului.
"Hristos a fost Acela care a
poruncit apostolului să scrie ceea ce urma să-i fie descoperit. >Ce vezi,
scrie într-o carte<, a poruncit el, >şi trimite-o celor şapte biserici:
la Efes, Smirna, Pergam, Tiatira, Sardes, Filadelfia şi Laodicea <. >Eu sunt<... >Cel viu.
Am fost mort, şi iată că sunt viu în vecii vecilor... Scrie dar lucrurile pe
care le-ai văzut, lucrurile care sunt şi cele care au să fie după ele. Taina
celor şapte stele, pe care le-ai văzut în mâna dreaptă a Mea şi a celor şapte
sfeşnice de aur: cele şapte stele sunt îngerii celor şapte biserici; şi cele
şapte sfeşnice, sunt şapte biserici<. (Apocalipsa 1,11.18-20).
Numele celor şapte biserici
simbolizează biserica în diferite perioade ale erei creştine. Numărul şapte
arată desăvârşirea şi simbolizează faptul că soliile se întind până în vremea
sfârşitului, în timp ce simbolurile folosite dezvăluie starea bisericii în
diferite perioade ale istoriei lumii." Faptele
apostolilor, cap. Descoperirea, par. 20, 21.
Aşadar,
cele şapte biserici au importanţă majoră în înţelegerea mesajului Evangheliei
cuprins în Apocalipsa doar dacă vedem în ele fazele prin
care avea să treacă biserica lui Dumnezeu în decursul istoriei, precum şi
starea spirituală de care aceasta avea să fie caracterizată prin pierderea
Evangheliei!! Dacă ne rezumăm să le localizăm în trecut, lucru deloc greu de
făcut, pentru a înţelege prin ce încercări au trecut credincioşii atunci,
înseamnă că ne punem singuri în situaţia de a pierde din vedere adevărurile
spirituale ale Evangheliei, aşa cum sunt reliefate în evoluţia şi starea
spirituală a fiecăreia dintre aceste şapte biserici antice, lucruri care urmau
să caracterizeze biserica peste timp, în periplul ei pământesc, până la a doua venire a
lui Hristos!
Profetul
a fost făcut să înţeleagă cât de important este să scrie totul într-o carte
pentru a înştiinţa bisericile respective despre "lucrurile care sunt şi
cele care au să fie după ele". Apocalipsa 1,19. Lui i se porunceşte mai
întâi să scrie celor şapte biserici, după care, pentru a amplifica şi dezvolta
fiecare mesaj scris pentru fiecare biserică în parte, i se descoperă tot
viitorul, prin diferite scene care, prin diferite simboluri, au menirea de a
întregii, ca într-un tablou, descoperirea lui Isus cu privire la periplul
bisericii Sale în lume, din timpul lui Ioan şi până la a doua venire. După ce
scrie pe scurt celor şapte biserici, aşa cum i se spune de către Martorul
credincios, profetul este luat în viziune pentru a i se arăta în detaliu prin
ce va trece biserica Sa de-a lungul timpului, deci în viitor.
Pentru ca
mesajul scris de apostolul Ioan să capete sensul intenţionat de Dumnezeu,
profetul este luat în viziune şi dus în prima încăpere a sanctuarului ceresc.
Lucrarea săvârşită de Isus imediat după înălţarea Sa este reprezentată ca având
loc în sfânta sanctuarului ceresc, tocmai pentru a ne arăta că aceasta
corespunde primei faze a slujirii şi mijlocirii Sale pentru oameni. Deja am arătat că în cer
nu există un sanctuar bipartit, pentru că nu ar avea nici o noimă. Însă, prin
cele două încăperi ale sanctuarului pământesc erau reprezentate pur şi simplu
cele două faze ale lucrării de mijlocire a lui Isus în sanctuarul de sus.
Faptul că viziunea se desfăşoară în sfânta, are menierea de a indica în mod
corect spre prima lucrare a lui Isus în sanctuarul ceresc, ce corespundea
ispăşirii săvârşite de preot în sfânta sanctuarului pământesc.
Aici, el
este profund impresionat de ceea ce vede. În felul acesta, este pregătit să
vadă viitorul, înfăţişat prin diverse imagini simbolice. Pentru a fi făcut să
priceapă cât de importantă este descoperirea viitorului, şi că acesta nu ar fi
existat fără să fie răscumpărat, este pus în situaţia să vadă o carte scrisă pe
ambele feţe, dar care este sigilată cu şapte sigilii!! El întrevede că acolo se
află în amănunt tot ceea ce i s-a dat să scrie pe scurt celor şapte biserici! Adevărul
este că una e să scrii, şi cu totul altceva este să fi făcut să înţelegi ceea
ce scrii, atunci când ţi se oferă toate detaliile necesare în acest sens.
"Apoi am văzut în mâna dreaptă a Celui ce şedea pe scaunul de domnie o
carte scrisă pe dinăuntru şi pe din afară, pecetluită cu şapte peceţi." Apocalipsa 5,1.
Această
carte devine dintr-o dată foarte importantă. Îi acaparează tot interesul. În
primul rând, o vede în mâna lui Dumnezeu Tatăl, ceea ce înseamnă că este un
document de cea mai mare importanţă. Probabil că abia aştepta ca Tatăl să o
deschidă, pentru a înţelege el însuşi mesajul adresat celor şapte biserici şi
pentru a vedea care va fi finalul glorios al bisericii. Dar, prin glasul
îngerului care strigă: "Cine este vrednic să deschidă cartea şi să-i rupă
peceţile?", Apocalipsa 5,2, este făcut să priceapă în
mod deplin că Tatăl nu are calificarea de a desface sigiliile!!! Pare
paradoxal, dar exact acesta este adevărul. Dacă Dumnezeu Tatăl era calificat şi
putea săvârşi un asemenea lucru, atunci nu s-ar fi auzit niciodată glasul
vreunui înger care să strige cine este vrednic să deschidă cartea!!! Observaţi,
vă rog, ce scrie Ioan, după întrebarea îngerului: "Şi nu se găsea
nimeni, nici în cer, nici pe pământ, nici sub pământ, care să poată deschide
cartea, nici să se uite în ea". Apocalipsa 5,3.
Nimeni nu
era vrednic să deschidă cartea, nici măcar Dumnezeu Tatăl, la fel de mult ca şi
Duhul Sfânt. Întrebarea, însă, este cu tâlc, căci are menirea de a-l descoperi
pe Acela care singur din tot Universul are calificarea de a deschide această
carte în care e cuprins viitorul bisericii şi destinul omenirii!!! Acesta este
"Leul din seminţia lui Iuda, Rădăcina lui David". Apocalipsa 5,5. Să observăm ce ne spune
textul inspirat: "Şi unul din bătrâni mi-a zis: >Nu plânge; iată că
Leul din seminţia lui Iuda, Rădăcina lui David, a biruit ca să deschidă cartea şi cele şapte
peceţi ale ei<". Apocalipsa 5,5. Leul din seminţia lui Iuda,
Isus Hristos, Mântuitorul lumii, a biruit ca să poată deschide cartea!! Dacă El
nu ar fi biruit, atunci această carte, adică toată istoria bisericii lui
Dumnezeu şi a omenirii ar fi fost pecetluită pe vecie!! Nu ar fi existat
viitor, pentru că nu ar fi existat Mântuitor!!! Da, viitorul omenirii, după
întruparea lui Isus, putea exista doar dacă Isus biruia pe cruce şi asigura
răscumpărarea întregii omenirii, a viitorului ei şi, ca atare, chiar planeta
noastră!!!
Numai El
era în măsură să ia cartea din mâna Tatălui, să-i rupă peceţile şi să dezvăluie
astfel profetului întregul viitor al bisericii. "Când a luat cartea, cele
patru făpturi vii şi cei douăzeci şi patru de bătrâni s-au aruncat la pământ
înaintea Mielului, având fiecare câte o lăută şi potire de aur pline cu tămâie,
care sunt rugăciunile sfinţilor. Şi cântau o cântare nouă şi ziceau: >Vrednic
eşti Tu să iei cartea şi să-i rupi peceţile: căci ai fost junghiat şi ne-ai
răscumpărat pentru Dumnezeu, cu sângele Tău, din orice seminţie, de orice
limbă, din orice norod şi de orice neam. Ai făcut din noi o împărăţie şi preoţi
pentru Dumnezeul nostru, şi noi vom împărăţi pe pământ!<" Apocalipsa 5,8-10. K.J.V. Bible.
Aşadar,
Hristos a devenit vrednic să deschidă cartea datorită jertfei Sale pe crucea
Golgotei, datorită biruinţei asupra păcatului şi a lui Satana, prin care ne-a
asigurat răscumpărarea. Viitorul este răscumpărat, şi devine veşnicie pentru
toţi cei ce acceptă jertfa lui Hristos şi vrednicia biruinţei Sale pentru ei!! El este vrednic în virtutea
faptului că s-a întrupat, devenind unul dintre noi. Numai din această
perspectivă, în calitate de Dumnezeu întrupat ca om, trebuie privită vrednicia Lui, lucru
care face imposibil ca Tatăl şi Duhul Sfânt să fie calificaţi în acest sens. Ei
nu s-au întrupat şi nu au trăit ceea ce a trăit Isus ca om. Însă, au făcut
posibilă vrednicia Sa, susţinându-l pe tot parcursul umblării sale pământeşti,
până la cruce! (Tatăl ţine cartea viitorului în mâna dreaptă pentru a arăta
către onoarea care se cuvine Aceluia care l-a făcut posibil).
Acum,
Ioan nu mai are motive de plâns, căci viitorul se află în siguranţă, este în
mâinile Celui ce poate desigila cartea viitorului. Doreşte să înţeleagă
cuprinzătorul mesaj adresat celor şapte biserici. Sigiliile sunt desfăcute unul
câte unul, fiecare dezvăluind evenimentele care se întâmplă în viitor,
evenimente ce poartă caracteristicile fiecărei dintre cele şapte biserici
antice. Bunăoară, biserica din Efes descoperă starea spirituală a întregii
biserici apostolice, fapt care o face să devină simbolul perioadei decăderii
acesteia. Biserica din Tiatira, devine un simbol şi este totodată
reprezentativă pentru starea bisericii aflate în cea mai neagră epocă de
întuneric spiritual, în perioada Evului Mediu, când papalitatea domina întreaga
Europă. Cu alte cuvinte, starea de lucruri şi spiritualitatea din interiorul
fiecăreia dintre cele şapte biserici antice se reflectă sau corespund cu acea
stare de lucruri şi spiritualitate din interiorul bisericii spirituale aflate
la un moment dat al timpului în periplul ei pământesc spre Canaanul ceresc.
Sunt şapte faze sau perioade prin care avea să treacă biserica spirituală a lui Dumnezeu în
decurs de două mii de ani. Fiecare astfel de fază poartă caracteristicile
dominante prezente şi specifice fiecăreia dintre cele şapte biserici din Asia
Mică.
Fără vreo
încercare de a discuta despre cele şapte biserici, căci studiul nostru se ocupă
cu altceva, rămâne să descoperim ce este cu adevărat această carte. Faptul că
în ea era ascuns întregul viitor, ştim deja, dar de ce se spune că este
sigilată? În mod normal, Hristos, care la momentul când Ioan este luat în
viziune deja a câştigat biruinţa, ar fi trebuit să-i prezinte apostolului
direct evenimentele prin care avea să treacă biserica Sa de-a lungul timpului.
Dar n-o face. Ci, mai întâi, i se prezintă o carte sau un sul de carte
sigilată! De ce astfel? Pentru că această carte nu-i una oarecare. În Scripturi
există doar o singură carte care, până la timpul lui Ioan, rămăsese sigilată!!!
Care este, deci, acea carte a Scripturilor care rămăsese încă sigilată până la
momentul când Ioan o vede rupându-i-se peceţile? Nu poate fi decât una singură,
şi anume cartea lui Daniel!!
Asta
înseamnă că Apocalipsa a devenit posibilă doar prin
desigilarea cărţii lui Daniel! Apocalipsa este în acest sens completarea
cărţii lui Daniel. Profeţia ce viza timpul din urmă, din cartea lui Daniel, a
fost desigilată, devenind descoperirea lui Isus Hristos pentru toţi cei
interesaţi de propria mântuire! "În Apocalipsa,
se întâlnesc şi se sfârşesc toate cărţile Bibliei. Aici este completarea cărţii
lui Daniel. Una este o profeţie; cealaltă o descoperire. Cartea ce a fost
sigilată nu este Apocalipsa,
ci acea parte din profeţia lui Daniel care se referă la zilele din urmă.
Îngerul a poruncit: >Tu însă, Daniele, ţine ascunse aceste cuvinte, şi
pecetluieşte cartea, până la vremea sfârşitului< (Daniel 12,4)." Faptele
apostolilor, cap. Descoperirea, par. 19.
Mesajul
adresat celor şapte biserici se întinde, aşadar, până la "vremea
sfârşitului". A fost făcut posibil prin vrednicia lui Isus, altfel cartea
lui Daniel, sau mai bine zis profeţia din cartea lui Daniel, care priveşte
timpul din urmă, ar fi rămas sigilată în veci! A fost pecetluită pentru că nu
privea timpul profetului Daniel, iar Daniel şi contemporanii săi nu ar fi avut
cum s-o înţeleagă. A fost sigilată, în primul rând, din cauza lipsei
discernământului spiritual al poporului evreu. Dumnezeu nu caută să ascundă,
"pecetluind" informaţii care au de-a face cu mântuirea omului!!!
Dimpotrivă, este dornic să descopere minţii primitoare tot ceea ce este necesar
spre cunoaştere şi mântuire. Dar, vremurile viitoare nu pot fi cunoscute şi
nici înţelese de către cei care primesc viziunile, fiindcă le trebuie altă cantitate de lumină.
În al
doilea rând, Hristos ar fi dorit ca profeţia din cartea lui Daniel, cea din
partea ultimă a capitolului al unsprezecelea, continuată în următorul capitol,
să nu se întâmple niciodată!! Dacă poporul evreu ar fi intrat la nuntă, la acea
nuntă prin care Dumnezeu urmărea să facă ispăşirea păcatelor din inimle lor, să
aducă în ele neprihănirea Sa veşnică, pentru încetarea definitivă a păcatului,
atunci biserica iudaică ar fi rămas mireasa lui Hristos, l-ar fi primit cu
braţele deschise atunci când s-a întrupat şi ar fi uşurat suferinţele lui Hristos, încurajându-l în timp
ce El purta păcatele omenirii pe umerii Săi! Atunci, Hristos nu ar mai fi murit
răstignit, ci doar zdrobit de păcatele omenirii! Scopul acestei nunţi era de
a-şi ajuta biserica iudaică să nu ajungă în postura de a-l răstigni tocmai pe
Acela care îi era Mire. Cu alte cuvinte, Hristos ar fi dorit ca viitorul
bisericii Sale, al bisericii iudaice, şi al omenirii, să fie altul, un viitor
luminos, plin de neprihănire şi de slava Cerului!!!
De aceea,
profeţia din cartea lui Daniel trebuia să rămână sigilată, căci conta foarte
mult răspunsul poporului evreu la invitaţia făcută de Isus de a intra la nuntă
împreună cu El. Perioada alocată evreilor se întindea pe o durată de 490 de
ani din momentul zidirii din nou a Ierusalimului, care începe în toamna anului
457 î.Hr. Vezi Ezra 6 şi 7. Dar, naţiunea iudaică l-a
răstignit pe Hristos, fapt care a condus la nevoia de desigilare, de
descoperire a aceluiaşi viitor căruia îi fusese arătat lui Daniel în viziune şi
pe care nu l-a înţeles. Istoria omenirii avea să-şi urmeze cursul, din cauza
apostaziei bisericii iudaice. Aceasta nu a putut fi frântă nici de către
biserica apostolică. Aşteptările lui Isus se concentrau foarte mult asupra ei,
mai ales că fusese înzestrată cu Duhul Sfânt. Până în anul 90, Hristos nu a
căutat să desigileze viitorul, aşteptând parcă să se bucure de biruinţa bisericii
apostolice, pentru ca viitorul să nu fie cel "pecetluit" încă din timpul profetului Daniel, ci mai degrabă să fie un viitor strălucitor, destinat neprihănirii, aşa cum prevedea planul mântuirii, dacă ar fi fost acceptat în totalitate de către biserică şi oameni!! Dar, lucrurile aveau să evolueze exact aşa cum îi fusese arătat lui
Daniel.
Din acest
motiv, a devenit necesară desigilarea cărţii pecetluite cu şapte peceţi, a
cărţii profetice a lui Daniel. De-acum viitorul urma să fie aşa cum fusese
prevăzut de Dumnezeu din cauza apostaziei bisericii. Puţini sunt cei care înţeleg intenţia lui Dumnezeu cu
făurirea şi pregătirea unei biserici. Rostul este acela că Dumnezeu a căutat cu tot înadinsul să curme viitorul întunecos al lumii, printr-o biserică neprihănită, fără pată, plină de lumina slavei lui Dumnezeu, pentru a putea pune la dispoziţie un viitor strălucitor, aşa cum era prevăzut în planul mântuirii. Dacă taina lui Dumnezeu,
Hristos în voi, nădejdea slavei, ar fi prins chip în fiecare om de pe pământ,
atunci ce viitor am fi avut!! N-ar mai fi existat niciodată Biblia, legea lui
Dumnezeu scrisă, ritualurile iudaice şi nici profeţiile!!! Dar, din păcate,
viitorul ni l-am făcut singuri, prin neascultarea bisericii chemate să frângă
viitorul întunecat al păcatului şi să ne introducă în veşnicie.
Hristos
s-a calificat prin întrupare şi jertfă să ne salveze din propria neascultare şi
să ne asigure un viitor neprihănit, luminos şi veşnic. Dar, a fost nevoit să
rupă peceţile cărţii viitorului, a profeţiei vechi-testamentare care viza exact
ceea ce El nu şi-ar fi dorit niciodată să aibă loc. Când devenise evident că şi
biserica apostolică merge pe urmele celei iudaice, atunci Isus l-a înzestrat pe
Ioan cu Duhul prorociei şi i-a oferit panorama viitorului, a aceluiaşi viitor întunecat ce i-a fost arătat şi lui Daniel, care de-acum nu avea
să mai poată fi schimbat de nimic. Atitudinea, spiritul şi caracterul celor
şapte biserici antice aveau să se regăsească mai mult sau mai puţin în fiecare
etapă a bisericii spirituale, în periplul ei istoric până la venirea lui
Hristos pe norii cerului. Cu toate că descoperirea dată lui Ioan este amplă şi
profundă, totuşi nu avea să fie înţeleasă decât la "vremea
sfârşitului", aşa cum Moise-Gabriel îi spune lui Daniel. "Tu însă,
Daniele, ţine ascunse aceste cuvinte şi pecetluieşte cartea până la vremea
sfârşitului. Atunci mulţi o vor citi, şi cunoştinţa va creşte." Daniel 12,4.
Vremea
sfârşitului privea timpul care începe cu împlinirea celei mai lungi profeţii
biblice, sau sfârşitul celor celor 2300 de ani, care se termină în 1844. Abia
din acest an se poate spune cu certitudine că "cunoştinţa va creşte".
Cu toate că Isus descoperă viitorul lui Ioan şi că este trimis sub formă de
carte celor şapte biserici, datorită apostaziei şi întunericului spiritual în
care avea să cadă biserica, această carte a Apocalipsei avea să rămână neînţeleasă în
ansamblul ei, pe parcursul veacurilor, până la vremea sfârşitului, exact aşa
cum i se spusese lui Daniel. Când această vreme a sosit, Hristos, în persoana
îngerului cel puternic din Apocalipsa 10, face anunţul solemn că nu va mai fi
nici un timp, nici o zăbavă. "Şi îngerul pe care-l văzusem stând în
picioare pe mare şi pe pământ şi-a ridicat mâna dreaptă spre cer şi a jurat pe
Cel ce este viu în vecii vecilor, care a făcut cerul şi lucrurile din el,
pământul şi lucrurile de pe el, marea şi lucrurile din ea, că nu va mai fi nici o zăbavă, ci,
că în zilele în care îngerul al şaptelea va suna din trâmbiţa lui, se va sfârşi
taina lui Dumnezeu, după vestea bună vestită de El robilor Săi, prorocilor." Apocalipsa 10,5-7.
Hristos
specifică în termeni clari că, o dată cu sfârşitul celor 2300 de ani, nu va mai
exista nici un timp profetic prin care să se prelungească iară istoria
omenirii, că este timpul să crească peste măsură cunoştinţa Evangheliei.
Curăţirea sanctuarului ceresc a început în 22 octombrie 1844. Lumina necesară
pentru aducerea la sfârşit a păcatului a fost descoperită, iar Apocalipsa a ajuns o carte descoperită,
făcută înţeleasă, prin lumina ce străluceşte din sfânta sfintelor sanctuarului
ceresc, astfel încât să poată ajunge la orice locuitor de pe Terra. Prin
creşterea cunoştinţei, creştere care nu ar fi putut avea loc niciodată dacă
Hristos nu şi-ar fi început lucrarea în sfânta sfintelor, trebuie să fie
pregătit un popor care să facă posibilă venirea Mântuitorului. Nu mai depindem
de perioade sau de timp profetic. Acum trebuie să intrăm în acea încăpere în
care se află Hristos, prin credinţă, pentru a ne pregăti să sfârşim cu păcatul.
"Cartea care a fost pecetluită nu a fost cartea Apocalipsei,
ci partea aceea din profeţia lui Daniel care are legătură cu vremea
sfârşitului. Scriptura spune:>Tu însă, Daniele, ţine ascunse aceste cuvinte
şi pecetluieşte cartea până la vremea sfârşitului. Atunci mulţi o vor citi, şi
cunoştinţa va creşte<. Daniel 12,4. Când cartea a fost
deschisă, a fost făcută proclamaţia: >Nu va mai fi nici o zăbavă<. Apocalipsa 10,6. Acum, cartea lui Daniel este
desigilată, iar descoperirea făcută de Hristos lui Ioan trebuie să ajungă la
toţi locuitorii pământului. Prin creşterea cunoştinţei, trebuie să fie pregătit
un popor care să reziste în zilele din urmă." Solii alese, vol. 2, cap. Cei
trei îngeri şi îngerul din Apocalipsa 18, subcap. Soliile celor trei
îngeri în contextul lor mai larg, par. 3.
"Studiaţi Apocalipsa în legătură cu cartea lui Daniel,
deorece istoria se va repeta... Având în vedere toate avantajele noastre
religioase, ar trebui să cunoaştem astăzi mult mai mult." Mărturii pentru pastori şi
slujitorii Evangheliei, cap. Sfintele Scripturi, subcap. Puteri de nebiruit
care aşteaptă, par. 3.
"Lucrurile descoperite lui Daniel au fost completate după
aceea prin descoperirea făcută lui Ioan pe insula Patmos. Aceste două cărţi ar
trebui studiate cu atenţie. Daniel a întrebat de două ori: Cât va mai fi până
la sfârşitul timpului?
>Eu am auzit, dar n-am înţeles; şi am zis: 'Domnul meu, care va
fi sfârşitul acestor lucruri?' El a răspuns: 'Du-te, Daniele! Căci
cuvintele acestea vor fi ascunse şi pecetluite până la vremea sfârşitului.
Mulţi vor fi curăţaţi, albiţi şi lămuriţi; cei răi vor face răul şi niciunul
din cei răi nu va înţelege, dar cei pricepuţi vor înţelege. De la vremea când
va înceta jertfa necurmată şi de când se va aşeza urâciunea pustiitorului, vor
mai fi o mie două sute nouăzeci de zile. Ferice de cine va aştepta şi va ajunge
până la o mie trei sute treizeci şi cinci de zile! Iar tu, du-te, până va veni
sfârşitul; tu te vei odihni şi te vei scula iarăşi odată în partea ta de
moştenire, la sfârşitul zilelor'<."
Leul din seminţia lui Iuda a rupt sigiliul cărţii şi i-a dat lui
Ioan descoperirea lucrurilor care trebuie să se întâmple în aceste zile din
urmă.
Daniel şi-a îndeplinit misiunea de a vesti mărturia care a fost
sigilată până la vremea sfârşitului, când va trebui să fie proclamată solia
primului înger pentru lumea noastră. Aceste lucruri au o importanţă infinită în
aceste zile din urmă, dar, în timp ce >mulţi vor fi curăţiţi, albiţi şi
lămuriţi<, >cei răi vor face răul şi niciunul din cei răi nu va
înţelege<. Cât de adevărate sunt aceste cuvinte! Păcatul înseamnă călcarea
legii lui Dumnezeu, iar cei care nu vor accepta lumina cu privire la legea lui
Dumnezeu, nu vor înţelege soliile primului, al doilea şi al treilea înger.
Cartea lui Daniel este desigilată prin Apocalipsa lui Ioan şi ne conduce până
la evenimentele finale ale istoriei acestui pământ." Mărturii
pentru pastori şi slujitorii Evangheliei, cap. Sfintele Scripturi,
subcap. Rezultatul unui studiu corect, par. 2-5.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu